Чи обов’язково залишати речі в камері схову в магазині і хто відповідає за їх збереження?

Чи обов’язково залишати речі в камері схову в магазині і хто відповідає за їх збереження?

Досить часто при вході до торговельного центру покупців наполегливо просять покласти особисті речі в камеру схову. Насправді, Ви маєте право цього не робити, оскільки це справа добровільна.

Вважається, що, здавши сумку, споживач укладає з цим магазином договір про безоплатне надання послуг із зберігання своїх речей. А примушувати Вас до укладення такої угоди ніхто не може.

Змушуючи здавати сумки, працівники магазину порушують ст. 6 та 627 Цивільного кодексу України, відповідно до яких сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. А в договорах за участю фізичної особи – споживача, враховуються вимоги законодавства про захист прав споживачів.

У разі, якщо Ви все ж таки вирішили залишити свої речі у камері схову, закрили її на ключ, Ви як споживач уклали з торговельним центром безоплатний публічний договір зберігання, це регулюється частиною 3 статті 936 Цивільного кодексу України. Прийняття речі на зберігання може підтверджуватися видачею споживачеві номерного жетона, іншого знака, що посвідчує прийняття речі на зберігання. З цього моменту магазин несе відповідальність за збереження залишених речей.

Згідно ст. 951 Цивільного кодексу України збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодженням речі, відшкодовуються зберігачем: у разі втрати (нестачі) речі – у розмірі її вартості;у разі пошкодження речі – у розмірі суми, на яку знизилася її вартість. Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що вона не може бути використана за первісним призначенням, поклажодавець має право відмовитися від нех і вимагати від зберігача відшкодування її вартості.

Згідно п. 21 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 р. N 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб’єкт господарювання зобов’язаний:

1. Забезпечити доступ споживачів до торговельних об’єктів без здавання на зберігання особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється в таких торговельних об’єктах.
2. Створити умови для зберігання речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об’єкта з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.

Тому можна зробити висновок про те, що якщо Ви поклали речі в камеру зберігання магазину, адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за збереження ваших речей, незважаючи на наявність оголошення про зворотне. Крім того, якщо ваша річ зникла з камери схову магазину, споживач має право вимагати від адміністрації показати йому відео з камер спостереження, оскільки магазин – публічне місце, а це відео не є таємницею.

Працівники магазинів не повинні вимагати від покупців при вході в торговий зал пред’явлення придбаних в інших підприємствах товарів, а при виході – перевіряти правильність чека й оглядати речі покупця. Робити огляд може тільки співробітник поліції і лише в тому випадку, якщо покупець підозрюється в крадіжці товару.


Лілія Барна, заступник начальника
відділу економічного розвитку та торгівлі

Читайте також:

04 червня 2020
Ковель VS Covid
Станом на 16.04.2021 
Захворіли за добу: 63
Одужали за добу: 30
Кількість хворих  в стац. МТМО: 82
Фотогалерея
Анонс
Служба зайнятості
Посилання на сайти